Email: info@nodak.ir - Tel: 22864486




صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته - مشاوره مهندسی نداک

اتمام مرحله سنجش بلوغ مدیریت دانش صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته



صندوق حما‌یت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، شرکتی دولتی و مادر تخصصی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در بخش‌های خصوصی و تعاونی می‌پردازد.

این صندوق از سال ۱۳۹۸ مشغول به فعالیت بوده و مجمع عمومی آن، متشکل از وزراء صنعت، معدن و تجارت (رئیس مجمع عمومی) – ارتباطات و فناوری اطلاعات – امور اقتصادی و دارایی- علوم، تحقیقات و فناوری – دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح – نیرو – بهداشت و درمان و رییس سازمان برنامه و بودجه می‌باشد.

با توجه به اهمیت موضوع مدیریت دانش در دستگاه­‌های اجرایی کشور و در راستای تحقق بند ۱۶ سیاست­‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری، مبنی بر دانش­‌بنیان کردن نظام اداری از طریق بکارگیری اصول مدیریت دانش و یکپارچه‌سازی اطلاعات، با ابتناء بر ارزش‌های اسلامی، سیاست­‌های کلی علم و فناوری و همچنین در اجرای تکلیف مقرر در برنامه پنجم از برنامه دوم اصلاح نظام اداری و دستورالعمل مدیریت دانش در دستگاه­‌های اجرایی، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته پروژه “طرح سنجش بلوغ و تدوین نقشه راه استقرار مدیریت دانش مبتنی بر نظام­‌نامه مدیریت دانش دستگاه‌­های اجرایی کشور” را تعریف و در دستور کار خود قرار داد.

در این راستا شرکت مشاوره مهندسی نداک به‌عنوان یک شرکت دانش­‌بنیان و پیشرو در استقرار نظام مدیریت دانش در سازمان­‌های کشور، نسبت به طراحی شرح خدمات این پروژه مبتنی بر نظام‌­نامه مدیریت دانش دستگاه‌های اجرایی کشور اقدام نمود.

پروژه تعریف شده در صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، شامل ۳ مرحله (فاز) کلی به شرح ذیل می‌باشد:

این پروژه از فروردین ماه سال جاری آغاز شده و پس از اتمام فاز بسترسازی استقرار مدیریت دانش، اقدامات لازم در راستای سنجش بلوغ مدیریت دانش صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته متناسب با مدل مدلی مدیریت دانش در نظام‌­نامه مدیریت دانش دستگاه­‌های اجرایی، در دستور کار شرکت مشاوره مهندسی نداک قرار گرفت.

در این فاز به شناسایی و سنجش بلوغ مدیریت دانش این صندوق، عوامل موثر بر پیاده‌‌‌سازی مدیریت دانش و شناسایی نقاط قوت و ضعف موجود در این حوزه پرداخته شد.

در حال حاضر اقدامات مورد نیاز در راستای پیشبرد فاز تدوین نقشه راه استقرار مدیریت دانش در دستور کار این شرکت قرار دارد. این فاز، آخرین فاز از اجرای این پروژه است که طی آن با آنالیز کامل، وضعیت فعلی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته از منظر مدیریت دانش در هر یک از حوزه‌های ۸ گانه نقشه راه استقرار مدیریت دانش تدوین می­‌شود.

تدوین نقشه راه استقرار مدیریت دانش به‌ منظور ارائه دورنمایی از پیاده‌سازی مدیریت دانش در این صندوق و تعیین نحوه دستیابی به اهداف و راهکارهای مورد نیاز ارائه می‌شود.

به‌ صورت کلی مراحل ترسیم نقشه راه پیاده‌سازی مدیریت دانش به شرح ذیل است:

  1. بررسی نقاط قوت و زمینه­‌های بهبود مدیریت دانش صندوق بر اساس سنجش بلوغ صورت پذیرفته
  2. طراحی راهکارها و ابزارهای مناسب پیاده‌سازی مدیریت دانش بر اساس شرایط فعلی صندوق
  3. ترسیم نقشه راه استقرار مدیریت دانش

منبع: مشاوره مهندسی نداک




سایر اخبار



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *