Email: info@nodak.ir - Tel: 22864486




شرکت پتروشیمی اروند - مشاوره مهندسی نداک

اتمام مرحله تدوین درخت دانش در شرکت پتروشیمی اروند



شرکت پتروشیمی اروند بـزرگ‌تـریـن تولیدکننده زنجیره پـی وی سـی جهـان در راستای آرمان‌های خودکفایی و توسعه صنعتی و با هدف تامین مـواد اولیه صنایع پایین دستی مورد نیاز بازارهای داخلی و خارجی در سایت ۳ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و در زمینی به مساحت ۱۰۸ هکتار احداث گردیده است.

این شرکت با توجه به نیاز مبرم وزارتخانه‌‌‌ها، دستگاه‌‌‌های اجرایی و سازمان‌‌‌های پیشرو به نظام مدیریت دانش، درصدد پیاده‌سازی و استقرار نظام جامع مدیریت دانش برآمد.

شرکت پتروشیمی اروند با رویکردی جامع در سه حوزه فرهنگ سازمانی، ساختار سازمانی و سامانه (سیستم) جامع مدیریت دانش بدنبال کشف، کسب، ارزیابی، بهبود، تسهیم و نگه‌داری از دانش‌‌‌های تولید شده در شرکت خود، به‌عنوان جزئی حیاتی از سرمایه‌‌‌های ناملموس، پیاده‌سازی و استقرار نظام جامع مدیریت دانش را به شرکت مشاوره مهندسی نداک سپرد.

مراحل پروژه پیاده‌سازی و استقرار مدیریت دانش در شرکت پتروشیمی اروند در ادامه آورده شده است. قابل ذکر است که این پروژه با توجه به گام‌‌‌های استاندارد پیاده‌‌‌سازی مدیریت دانش، تجربیات پیاده‌‌‌سازی مدیریت دانش در سازمان‌‌‌های کشور و تاکید بر رعایت نیازهای سازمان‌‌‌های ایرانی، طراحی شده است.

پروژه پیاده‌سازی و استقرار مدیریت دانش در این شرکت شامل ۷ مرحله (فاز) کلی به شرح ذیل است:

پیاده‌سازی این پروژه با اهداف زیر در دستور کار شرکت مشاوره مهندسی نداک قرار گرفت:

پس از انجام اقدامات لازم به منظور پیشبرد فاز اول و دوم این پروژه، اقدامات مورد نیاز به منظور شناسایی حوزه‌های دانشی و ترسیم درخت دانش شرکت پتروشیمی اروند در دستورکار شرکت مشاوره مهندسی نداک قرار گرفت.

ترسیم درخت دانش شرکت پتروشیمی اروند از طریق بررسی اسناد بالادستی این شرکت از جمله استراتژی، چشم‌انداز، بررسی فرایندها و شرح وظایف واحد‌های مختلف و با برگزاری جلسات متعدد در رابطه با استخراج درخت دانش با مدیران و کارشناسان واحدهای مختلف این شرکت صورت پذیرفت.

نسخه اولیه درخت دانش توسط کارشناسان شرکت مشاوره مهندسی نداک در قالبی شماتیک ترسیم شد و پس از کسب نظرات از مدیران و متخصصین ذی‌صلاح شرکت پتروشیمی اروند، نسخه نهایی درخت دانش در اختیار این شرکت قرار گرفت.

در حال حاضر اقدامات مورد نیاز به منظور پیشبرد فاز تدوین آیین‌نامه‌ها و نظام‌نامه‌های مدیریت دانش و ارائه مشاوره در زمینه طراحی و توسعه نرم افزار مدیریت دانش در برنامه کاری شرکت مشاوره مهندسی نداک قرار دارد.

منبع: مشاوره مهندسی نداک




سایر اخبار



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *