Email: info@nodak.ir - Tel: 22864486




شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

رونمایی از نرم افزار مدیریت دانش مشاوره مهندسی نداک در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب



در راستای پیشبرد فاز هفتم پروژه استقرار و پیاده‌سازی نظام جامع مدیریت دانش، از نرم افزار مدیریت دانش شرکت مشاوره مهندسی نداک در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با حضور مدیرعامل این شرکت، جناب آقای مهندس علیرضا دانشی رونمایی شد.

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت تابع شرکت ملی نفت ایران با  ۴۵ میدان و ۶۵ مخزن هیدروکربوری بزرگ و کوچک در گستره‌ای افزون بر ٧٠ هزار کیلومتر مربع از استان بوشهر تا شمال خوزستان، حدود ۸۰ درصد نفت خام و ۱۶ درصد گاز کشور را تولید می‌کند. در این قلمرو وسیع نفتی میدان‌های بزرگی همچون اهواز، گچساران، مارون، آغاجاری، کرنج و پارسی و بی بی حکیمه قرار دارند.

این شرکت در سال ۱۴۰۱ و پس از انجام بررسی‌های متعدد، شرکت مشاوره مهندسی نداک را به‌عنوان متولی اجرای پروژه استقرار و پیاده‌سازی نظام جامع مدیریت دانش انتخاب نمود.

پروژه مذکور شامل ۷ فاز به شرح ذیل می‌باشد:

فاز اول: ایجاد تیم اجرایی پروژه و تدوین سند مدیریت پروژه

فاز دوم: مطالعه بافت سازمان و تحلیل شکاف‌های دانشی داخلی و خارجی

فاز سوم: سنجش بلوغ مدیریت دانش، تدوین نقشه راه مدیریت دانش و استخراج درخت فیلدهای دانشی به‌عنوان بستر نقشه دانش سازمان

فاز چهارم: طراحی ساختار سازمانی و رویه‌های مدیریت دانش

فاز پنجم: فرهنگ‌سازی و آموزش برای شناسایی، خلق، ذخیره، تسهیم و به‌کارگیری دانش

فاز ششم: تشکیل و راهبری انجمن‌های خبرگی

فاز هفتم: مستندسازی تجارب و دانش ها

فاز هشتم: تأمین، نصب، راه‌اندازی و آموزش نرم‌افزار سیستم مدیریت دانش

 

در راستای پیشبرد فاز هشتم این پروژه و با توجه به نیاز شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به یک نرم افزار مدیریت دانش جهت ثبت و به اشتراک گذاری دانش‌های حاصله از فرایندهای کاری میان کارکنان، نرم‌ افزار جامع مدیریت دانش شرکت مشاوره مهندسی نداک به‌عنوان پیشرفته‌ترین نرم‌ افزار‌ حال حاضر کشور در زمینه‌ مدیریت دانش، بر روی سرور این شرکت نصب شد.

پس از نصب این نرم افزار، اقداماتی نظیر:

توسط کارشناسان شرکت مشاوره مهندسی نداک انجام شد.

در دی ماه سال ۱۴۰۲ در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل (جناب آقای علیرضا دانشی) و مدیران ارشد این شرکت، از نرم افزار مدیریت دانش شرکت مشاوره مهندسی نداک رونمایی شد؛ همچنین با هدف افزایش انگیزه و مشارکت کارکنان در جهت ثبت دانش‌های خود در داخل این سامانه، اولین دانش توسط جناب آقای مهندس دانشی ثبت شد.

ایشان ضمن تشکر از اقدامات ارزشمند انجام شده، بر ضرورت آموزش و فرهنگ‌سازی بیشتر در سطوح مختلف سازمان، حفظ و نگهداری کلیه دانش‌­های ثبت شده، تاکید بر پیگیری هوشمندسازی نرم افزار و سهولت دسترسی کلیه کارکنان به سامانه مدیریت دانش، امکان اطلاع‌رسانی به افراد مرتبط در خصوص دانش‌های جدید ثبت شده در سیستم و گسترش نرم افزار و عملیاتی نمودن آن تاکید نمودند.




سایر اخبار



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *