Email: info@nodak.ir - Tel: 22864486




گروه ساختمانی نکسا

آغاز پروژه استقرار نظام مدیریت دانش در گروه ساختمانی نکسا



گروه ساختمانی نکسا، سرمایه‌گذار و کارفرمای پروژه‌های ساختمانی لوکس با سبکی متمایز و معماری مدرن است. این گروه از سال ۱۳۸۷ با ارائه بیش از ۴۰ پروژه در محله‌های شرق تهران، پاسداران، شمیران، سعادت‌آباد و شهرک غرب، با رویکرد کیفیت برتر در طراحی، ساخت و خدمات، همواره به دنبال تجلی ایده‌های خود در بناهای فاخر و مدرنی است که خلق می‌کند.

از جمله پروژه‌های انجام شده در این گروه می‌توان به آثاری همچون خانه شریفی‌ها، برج باغ سدروس، زیما، گراندو، نکسوس، ایوان‌خانه، لومن، آن دو، سایدپارک، فونیکس و پیکسل اشاره کرد.

گروه ساختمانی نکسا استقرار نظام مدیریت دانش در مجموعه خود را به شرکت مشاوره مهندسی نداک سپرد. پروژه تعریف شده در این گروه شامل ۵ مرحله به شرح ذیل می‌باشد.

مرحله اول شناخت؛ این مرحله از پروژه با هدف آشنایی شرکت مشاوره مهندسی نداک با ساختار گروه ساختمانی نکسا، شرح وظایف معاونت­‌ها و واحدهای گروه و ۴ شرکت تابعه، شناسایی وضعیت آیتم­‌های تأثیرگذار بر پیاده‌سازی مدیریت دانش و بررسی زیرساخت‌های موجود در گروه ساختمانی نکسا اجرا می­‌شود.

ابزارهای مورد استفاده در شناخت گروه ساختمانی نکسا شامل جمع‌­آوری اسناد و مدارک و انجام مصاحبه با برخی مدیران و کارشناسان گروه و بازدید از برخی پروژه­‌های گروه است.

مرحله دوم سنجش بلوغ مدیریت دانش؛ در این مرحله به شناسایی و سنجش بلوغ مدیریت دانش گروه ساختمانی نکسا، عوامل تأثیرگذار بر پیاده‌سازی مدیریت دانش و شناسایی نقاط قوت و زمینه­‌های بهبود موجود در این حوزه پرداخته می­‌شود.

در همین راستا سنجش بلوغ مدیریت دانش گروه براساس یکی از مدل‌های معتبر و جامع سنجش بلوغ صورت می‌پذیرد. در پایان این مرحله و پس از سنجش بلوغ مدیریت دانش گروه، نقاط قوت و زمینه‌­های قابل بهبود مدیریت دانش گروه شناسایی می‌شود.

مرحله سوم آموزش و توسعه فرهنگ تبادل دانش؛ در این مرحله از پروژه به‌منظور تغییر فرهنگ افراد و واحدها از “احتکار دانش قدرت است” به “تبادل دانش قدرت است” اقداماتی نظیر ذیل صورت می‌گیرد:

مرحله چهارم ترسیم نقشه راه استقرار مدیریت دانش؛ تدوین نقشه راه استقرار مدیریت دانش در این مرحله به‌ منظور ارائه دورنمایی از پیاده‌سازی مدیریت دانش در گروه و تعیین نحوه دستیابی به اهداف و راهکارهای مورد نیاز ارائه می­‌شود.

مرحله پنجم تدوین نظام­‌نامه مدیریت دانش؛ در این مرحله و به عنوان آخرین مرحله از پروژه، به تدوین نظام­‌نامه مدیریت دانش گروه ساختمانی نکسا پرداخته می‌­شود. این نظام­‌نامه شامل کلیه الزامات، نیازمندی­‌ها، مشوق‌­ها، وظایف، فرایندها و فعالیت­‌های مرتبط با مدیریت دانش در گروه ساختمانی نکسا است.

 

منبع: مشاوره مهندسی نداک




سایر اخبار



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *