Email: info@nodak.ir - Tel: 22864486





پروژه استقرار نظام مدیریت دانش در صندوق ضمانت سرمایه‌ گذاری تعاون



صندوق ضمانت سرمایه‌ گذاری تعاون، براساس مـصوبه مـورخ ۱۳۸۸/۱۲/۱۰ هیأت محترم وزیران و ماده ۲ اساسنامه، با تغییر اساسنامه جایگزین صندوق تعاون کشور گردیده است. حوزه فعالیت صندوق، تنها منحصر به شرکت‌های تعاونی بوده که از طریق تضمین اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌ها، اقدام به حمایت از شرکت‌های تعاونی و تسهیل در تأمین منابع مالی آنان می‌نماید.

صـندوق ضـمانت سـرمایه‌ گذاری تـعاون دارای شخصیت حـقوقی و استقلال مالی می‌باشد. حوزه فعالیت صندوق سراسر کشور و مرکز اصلی آن در تهران است و می‌تـوانـد بخشـی از فعالیت‌های خود را از طریق عقد قرارداد با اشخاص حقوقی ذی‌صلاح و اعطای نمایندگی در داخل و خارج کشور واگذار نماید.

از آن‌ جایی‌ که یکی از اصلی‌ترین موانع اعطای تسهیلات اعتباری برای تعاونی‌ها نداشتن وثایق کافی مورد نظر موسسات مالی و اعتباری و بالا بودن ریسک سرمایه‌گذاری برای این بنگاه‌ها است، صندوق ضمانت سرمایه‌ گذاری تعاون، جهت توسعه بخش تعاون و رفع موانع آن، از طریق اعتبارسنجی متقاضیان نسبت به صدور انواع ضمانت‌نامه‌ اقدام می‌نماید.

پس از انجام بررسی‌های متعدد، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون با توجه به داشتن تخصص و توانمندی لازم، شرکت مشاوره مهندسی نداک را به‌عنوان متولی اجرای پروژه استقرار و پیاده‌سازی نظام جامع مدیریت دانش انتخاب نمود.

پروژه مذکور شامل ۵ فاز به شرح ذیل است:

پس از شروع این پروژه و به منظور پیشبرد فاز اول، مطابق با جلسات برگزار شده اطلاعات مورد نیاز توسط کارشناسان شرکت مشاوره مهندسی نداک جمع‌آوری و سند شناخت و سنجش بلوغ مدیریت دانش تدوین شد؛ در این بخش نتایج حاصل از سنجش بلوغ مدیریت دانش در قالب نقاط قوت و ضعف در صندوق ضمانت سرمایه‌ گذاری تعاون شناسایی و اقدامات لازم در جهت ارتقای سطح بلوغ مدیریت دانش به این صندوق ارائه شد. شایان‌ذکر است، مدل سنجش بلوغ مدیریت دانش بر اساس نظام‌نامه مدیریت دانش دستگاه‌های اجرایی است و توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تدوین شده است.

در فاز بعدی اقدامات مورد نیاز به منظور شناسایی حوزه‌های دانشی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در دستور کار این شرکت قرار گرفت و پس از استخراج حوزه‌های دانشی، نسخه اولیه درخت دانش ترسیم شد؛ پس از جمع آوری و اعمال نظرات مدیران، نسخه نهایی درخت دانش بصورت یکپارچه ترسیم و در اختیار صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون قرار گرفت.

در همین راستا تمامی اقدامات مورد نیاز به منظور پیشبرد فاز سوم و چهارم این پروژه نیز در برنامه کاری این شرکت قرار گرفته و با موفقیت این فازها به اتمام رسیدند.

در فاز پنجم این پروژه، نرم افزار مدیریت دانش شرکت مشاوره مهندسی نداک به‌عنوان پیشرفته‌ترین نرم افزار مدیریت دانش کشور برروی سرور صندوق نصب شد و قابل بهره‌برداری است؛ در حال حاضر آموزش‌های لازم جهت استفاده از این نرم افزار در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

منبع: مشاوره مهندسی نداک




سایر اخبار



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *