برگزاري دورههاي آموزشی در سازمانها بهعنوان یکی از ابزارهاي اصلی توانمندسازي کارکنان با روشهاي سنتی صورت میپذیرد. این مقاله به ارائه الگویی پرداخته است که سازمانها میتوانند با اجراي آن تحولی اساسی در نحوه برگزاري آموزش ایجاد کنند. بر اساس الگوي ارائه شده سازمانها به شناسایی دانشهاي مورد نیاز هر یک از کارکنان بر اساس اولویتها و معیارهایی میپردازند.
نحوه کسب دانش، منابع دانش، روش مناسب جهت استخراج دانش و موارد مشابه شناسایی شده و کسب دانش صورت میپذیرد. پیادهسازي الگوي مذکور در یک سازمان موجب میشود تا زمان آموزش کارکنان جدیدالاستخدام کاهش یابد، کیفیت و اثربخشی دورههاي آموزشی به شدت افزایش یابد و از بسیاري خطاها و دوباره کاريها در سازمانها جلوگیري شود.
Leave a Reply