Email: info@nodak.ir - Tel: 22864486

استراتژی‌های تکامل دانش و عملکرد سازمانی: تحلیل تناسب استراتژیک

۱۰,مهر,۱۳۹۶               بدون دیدگاه      



با پیشرفت سریع تجارت الکترونیک و روند جهانی شدن، محیط پیرامون سازمان‌ها به نحو چشمگیری در حال تغییر است. در این شرایط دارایی‌های دانش برای اکثر سازمان‌ها به منبع مهمی از امتیازهای رقابتی تبدیل شده‌اند. پیتر دراکر (۱۹۹۹) اظهار داشت که دانش جای دارایی‌های مشهور از قبیل تجهیزات، سرمایه، مواد یا نیروی کار را به‌عنوان عامل اصلی تولید می‌گیرد، دانشورزان جای نیروی کار سنتی را می‌گیرند تا به فراهم کننده مهم ارزش سازمانی تبدیل شوند. به معنای دقیق کلمه، چگونگی مدیریت کارآمد دارایی‌های دانش در عصر اینترنت به مسئله مهمی برای سازمان‌ها تبدیل شده است. افزون بر این، مدیریت دانش نقش کلیدی در انباشت دارایی‌های مشهود ارزشمند کسب و کارهای الکتروینک به منظور کسب امتیازهای رقابتی بیشتر ایفا می‌کند. سازمان‌ها بیش از پیش از منابع خارجی دانش از قبیل جوامع آنلاین (مثل بلاگ‌ها و وب سایت‌های شبکه اجتماعی) برای افزایش رقابت‌جویی شان بهره می‌برند. دانش توانست به محصول نامشهودی برای خرید و فروش در تجارت الکترونیک تبدیل شود. با وجود این پژوهش زیادی بررسی نکرده است که آیا استراتژی‌های مختلف کسب دانش می‌توانند بر عملکرد سازمانی تأثیر بگذارند و اینکه تحت چه شرایطی استراتژی خاصی تأثیر بهتری دارد.

پیش نمایش مقاله استراتژی های تکامل دانش و عملکرد سازمانی: تحلیل تناسب استراتژیک


دانلود استراتژی‌های تکامل دانش و عملکرد سازمانی: تحلیل تناسب استراتژیک

حجم فایل:



مطالب مرتبط



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *