برگزاری دورههای آموزشی در سازمانها بهعنوان یکی از ابزارهای اصلی توانمندسازی کارکنان با روشهای سنتی صورت میپذیرد. این مقاله به ارائه الگویی پرداخته است که سازمانها میتوانند با اجرای آن تحولی اساسی در نحوه برگزاری آموزش ایجاد کنند. بر اساس الگوی ارائه شده سازمانها به شناسایی دانشهای مورد نیاز هر یک از کارکنان بر اساس اولویتها و معیارهایی میپردازند.
نحوه کسب دانش، منابع دانش، روش مناسب جهت استخراج دانش و موارد مشابه شناسایی شده و کسب دانش صورت میپذیرد. پیادهسازی الگوی مذکور در یک سازمان موجب میشود تا زمان آموزش کارکنان جدیدالاستخدام کاهش یابد، کیفیت و اثربخشی دورههای آموزشی به شدت افزایش یابد و از بسیاری خطاها و دوباره کاریها در سازمانها جلوگیری شود.
دیدگاهتان را بنویسید